2010. november 5., péntek

Két nap

Ami a bölcsi beszoktatásra vonatkozik. Első nap Apa vitte én nem voltam itthon. Elmondása alapján irom most le mi is volt.
Nem tudtam hogy már aznap ott kell hagyni igy én otthon azt mondtam neki Apával meg a többi gyerekkel fog játszani és nem lesz egyedül.
Kb 10 percig volt bent vele Feri aztán eljött szólt Aliznak ( mindig elmondjuk neki mi lesz nem vagyok a "szökés" hive csak  akkor ha már más lehetőség nincs), de annyira belemerült a játékba, hogy igazán fel sem fogta.
40 perc múlva ment vissza érte. Dicsérték, nagyon nem volt vele gond sőt mindent leutánzott, ha valami újat mutattak neki másodszorra már egyedül ment neki. Csak az utolsó 5 percben volt egy kis nyafi.
Ami talán annak is betudható, hogy ha keres választ nem kap rá vagyis igen csak nem érti még. Irtak le pár magyar szót, hogy tudjanak vele kommunikálni, de mondtuk, hogy csak akkor használják ha nem birnak vele egyébként angolul beszéljenek hozzá mert úgy is hamar megtanulja majd. Még ha most nagyon nehéz is neki.
Mikor hazaértem azért észre vettem rajta, hogy megviselte. Kérdeztem tőle milyen volt a bölcsibe? (ilyen jellegű kérdésnél ha tetszett neki akkor a válasz : jó volt! ) de persze most nem az volt hanem elkomolyodott és szorosan hozzámbújt. Kérdeztem hiányzott Apa, Anya? Válasz: APA!!! 3-szor elmondta :(
Az én meglátásom az, nem számitott arra, hogy ott fog egyedül maradni mert én nem azt mondtam és igy nagyon lelkén érintette.
Mikor már egy kicsit feldolgozta ezt az egészet akkor elmondtam neki, megyünk holnap is de Apa meg Anya megint elmegy,  viszont legkésőbb ebédre ott leszünk érted. Addig játszál, barátkozz....meglátod milyen jó lesz stb.....
Reggel útra is keltünk nem is volt gond nagyon örült mikor beértünk ment is játszani egy picit vitt engem is, de hamar elengedte a kezem. Majd mikor odafigyelt mondtam neki elmegyünk ebédre jövünk érezze jól magát (kapott egy puszit és mentünk).
Másfél órát volt ott. Ismét nem volt rá panasz de azért voltak búsabb percei meg nagyon álmos lett. Mikor odaértünk benéztünk mesélt a dada Aliznak cumi a szájába, és majdnem ülve elaludt :)
Nagyon örült nekünk, de még ment volna vissza is :)
Hazaérve megkérdeztem ismét: Milyen volt a bölcsibe? válasz: JÓ VOLT!!!!!

Viszont ezzel a két nappal le is zárult a hivatalos beszoktatás. Hétfőn már elvileg ha birja ott fog ebédelni + aludni
Hát erre egyenlőre nem tudok mit irni, hogy birni fogja e. Igazán nem sokat voltunk, de ennek ellenére lehet nem lesz gond :)

Most úgy néz ki majdnem minden napra lesz program Aliznak :)
hétfő böli,  keddenként egy hölgy fog kijárni hozzánk játszani meg fejleszteni Alizt mind nyelvileg mind ügyességileg, szerda pihi, csütörtök fél nap böli ha majd lesz hely, péntek  baba-mama foglalkozás.

Nagyon szeretném ha ezt mindent sikerülne is összehozni. Majd leirom a fejleményeket!

2 megjegyzés:

BeneKaland írta...

Ügyes vagy Aliz, üdv a bölcsisek világában, mégha nem is mész minden nap, csuda izgis napjaid lesznek!

Nagyon jó a háttér is, vigyázzatok magatokra!!

AndiLeila írta...

Nagyon ügyes Aliz a bölcsit illetően!!

Szép lett a blog!

About Me

Fotóm
Anett
„ …meg kell tanulunk, hogy a nevelés fő célja a gyermek kiszabadítása a gyerekszobából. A nevelés nem lehet más, mint az út, amely a gyerekszobából ki-és – bármily fájdalmas legyen is ez a mi számunkra – a szülőktől elvezet. Csak azok a szülők, akik ezt az utat – amely a gyermek számára talán még nehezebb – lehetőleg megkönnyítik, remélhetik, hogy ha gyermekeik felnőnek, ismét találkoznak velük, persze nem mint engedelmes alattvalókkal, hanem mint egyenrangú barátokkal.” (Bálint Alice: A gyermekszoba pszichológiája)
Teljes profil megtekintése