2011. június 19., vasárnap

Új dolgok...

...amik annyira nem is újak, csak kimaradtak mindig :)

Szépen iszik pohárból!!!! Eddig nem igazán akart, ha mégis akkor a pólóján kötött ki az összes víz. Ma is előfordul, de ritkábban!!!
Eddig nem cumisüvegből ivott (sosem látott még) hanem ivócsőrős pohárból, de így is ragaszkodott hozzá, talán egyszerűbb volt neki az a megoldás. Nem erőltettem az átszokást, de azért jó, hogy léptünk egyet :)

Az előző bejegyzésnél említettem mennyire barátkozós a játszótéren.
Ha egyedül vagyunk elvan nem unatkozik, de ha jön(nek) vele egyidős vagy idősebb gyerekek akkor már ott van a sarkukba :) beszél velük, futkároznak, mászik utánuk ahova csak tud....
A nála kisebbekkel nem igazán tud mit kezdeni. Van hogy elkezd futkározni és hívja, de aztán feladja és inkább egyedül játszik.

Rengeteget beszél, amit én nagyon szeretek hallgatni.
Kedvence még mindig a kutyus így általában ő kap mindent.
Fel le sétál a lakásba közbe csak mondja és mondja az én drágám. Tegnap este pl. felvette a cipőm és abban járkált, közben kapott betadint a kutyus, ajándék csontot kék szalaggal átkötve,(de megmondta neki hogy sokat nem ehet belőle egyszerre mert megfájdul a pocija) kamillát a szemére, Anya parfümöt a DM-ből.
Majd mikor jól bevásárolt :) szóltam, hogy megyünk pancsizni.....elmentem megengedni a vizet, és mikor kijöttem.....látom Alíz felmászott a székre a laptop-hoz fogja az egeret és nagyon koncentrálva  dolgozik. Kérdezem mit csinálsz? Válasz: Mindjárt megyek, csak a kutyuskának keresek még valami ajándékot!!!! :D
Másik alkalom: Összeszedte két kutyusát, meg a kis babakocsiját odajött : Anya puszit megyek vásárolni majd jövök!!! Odament az ajtóhoz hogy engedjem ki a lépcsőházba tett pár kört közbe elmondta mi is volt majd bejött. Anya megjöttem!!!! Hát nem édes!

Egy "aranyköpése" Anya! Szőrős a kezed, borotváld le!!! :D Jól meg kaptam!

Az utcán ha találkozik másik gyerekkel akkor sokszor mondja nekem: Anya mindjárt jövök csak kérdezek tőle valamit ok? Én mondom neki menjél....akkor odafut beszél vele valamit és visszajön :) Egy pl. Kisfiúhoz ment oda akinek épp a zsebében volt a keze. Alíz: Van valami a zsebedbe. Fiú: Nincsen. Alíz: Akkor miért van bent a kezed? :D
Boltban ha nem tud valamit kérdezgeti Anya mi ez? Van hogy egy egész soron így megyünk végig!!!

Mondatokat utánoz. Igy esett meg pár napja a játszótéren, hogy lent volt még két Anyuka és az egyik mondta a fiának elég mérges hangnemben: Na most mi van  már!!!! Alíz ezt hallotta, utána akik ott voltak gyerekek mindenkihez odament és ugyan ezt a kérdést elmondta....én éreztem magam kellemetlenül. Odahívtam és kitaláltam egy kellemesebb kérdést, hogy azt mondja inkább. Szerencsére bevált és azóta sem hallottam tőle!!

4 megjegyzés:

Adrienn írta...

Ez nagyon édes összefoglaló! Alíz barátságos, kedves kislány! A szerepjátékai tündériek. Felszabadultan beszél mindenkivel!
Igazi közösségi gyerek!! Nem lesz baj a bölcsiben...ha csak az nem, hogy ha nem túl jó dolgot lát, azt is elsajátítja! De Te, majd korrigálod!!:))))

Évi írta...

Aranyosakat mondd, ügyes nagyon.
Bene is sokat megy boltba :)
Remélem hamar mehet bölcsibe, mi meg a leállást várjuk :)

Becsi írta...

Nagyon édes és okos kislány! Ő lesz a bölcsi vezére:D

írta...

ez jó volt nagyon!:)

About Me

Fotóm
Anett
„ …meg kell tanulunk, hogy a nevelés fő célja a gyermek kiszabadítása a gyerekszobából. A nevelés nem lehet más, mint az út, amely a gyerekszobából ki-és – bármily fájdalmas legyen is ez a mi számunkra – a szülőktől elvezet. Csak azok a szülők, akik ezt az utat – amely a gyermek számára talán még nehezebb – lehetőleg megkönnyítik, remélhetik, hogy ha gyermekeik felnőnek, ismét találkoznak velük, persze nem mint engedelmes alattvalókkal, hanem mint egyenrangú barátokkal.” (Bálint Alice: A gyermekszoba pszichológiája)
Teljes profil megtekintése